Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
Ostres! La teva xarxa està desconnectada. El que estàs veient és una versió prèvia de la pàgina desada a la memòria cau i podria ser que el contingut no estigui actualitzat.
El Pla per la Diversitat Afectiva-Sexual, d'Expressió i Identitat de Gènere és un instrument de planificació estratègica amb l'objectiu de prevenir, erradicar i abordar situacions de discriminació amb la finalitat de garantir la igualtat de tracte de les persones lesbianes, gais, transsexuals/transgènere, bisexuals i intersexuals.
La mateixa essència transversal del Pla, fa que els diferents departaments s'impliquin de manera coordinada i incorporin mesures específiques dins el seu àmbit d'actuació; com Igualtat i Drets Civils, Educació, Joventut, Participació, Convivència, Cooperació, Serveis Socials d'Atenció Primària, Salut, Esports Cultura, Promoció Econòmica o Comerç abastarien, principalment.
Els principals principis orientadors del Pla LGBTIQ+ estan motivats per l'exercici dels drets humans i per tal de garantir unes formes de relació equitatives i justes, especialment, per a les persones LGBTIQ+ amb majors situacions de vulnerabilitat i dificultat social (infància, dones, gent gran, persones transsexuals i persones amb sida/VIH). Aquests principis emmarcats en el món local, dins un espai democràtic i de servei públic, fa que les ciutats i pobles disposin de quelcom imprescindible i necessari per al desenvolupament d'aquestes polítiques: la proximitat amb la ciutadania i la situació privilegiada per a la detecció de les seves necessitats.
En aquest punt és important tenir en compte que les polítiques LGBTIQ+ no van dirigides exclusivament a persones LGBTIQ+ sinó a tota la població general amb l'objectiu de sensibilitzar en la diversitat sexual, afectiva i de gènere. Així mateix, també pretén aturar les violències vers la comunitat LGBTIQ+ i treballar en clau de discriminació positiva per la diversitat sexual, afectiva i de gènere.
Concretament, aquest Pla d’actuació per la diversitat Afectiva-Sexual, d'expressió i identitat de gènere pel 2024- 2027 pretén:
Identificar i analitzar les polítiques públiques de LGBTIQ+ que s’estan duent a terme des de les diferents àrees de l’Ajuntament de Barberà del Vallès.
Conèixer les necessitats específiques de les lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals en relació amb les situacions de discriminació, desigualtat d’oportunitats i obstacles en l’accés als recursos en totes les àrees de les seves vides.
Generar i consolidar una estructura municipal –tècnica i política– que vetlli pel disseny, la implementació i l’avaluació de les accions compreses dins els Pla local LGBTIQ+ de l’Ajuntament de Barberà del Vallès.
Desenvolupar un procés de participació ciutadana amb els regidors i regidores del consistori, amb el cos tècnic municipal, la ciutadania, entitats sense ànim de lucre i grups d'interès per tal d'elaborar de manera compartida el Pla local LGBTIQ+ de Barberà del Vallès.
Fase actual:
Data d'inici / Data de finalització
01 Set 2022 / 07 Nov 2024
Què es decideix
El Pla Local Per la diversitat Afectiva-Sexual, d'Expressió i Identitat de Gènere per Barberà del Valles 2024-2027
Àrea d'organització
Programa Municipal per la Diversitat Afectiva- Sexual, d'Identitat i Expressió de Gènere
Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.
Essencials
Aquestes galetes permeten la funcionalitat clau del lloc web i ajuden a mantenir a les seves usuàries segures. Es guarden automàticament al navegador i no es poden desactivar.
Tipus
Nom
Servei
Descripció
Galeta
_session_id
Aquesta pàgina web
Permet als llocs web recordar a la usuària dins d'un lloc web quan es mou entre pàgines web.
Galeta
decidim-consent
Aquesta pàgina web
Emmagatzema informació sobre les galetes permeses per la usuària en aquesta pàgina web.
Emmagatzematge local
pwaInstallPromptSeen
Aquesta pàgina web
Guarda l'estat si la notificació d'instal·lació de l'aplicació web progressiva (PWA) ja ha estat vista per la usuària.
Preferències
Aquestes galetes permeten que el lloc web recordi les opcions que s'han triat en el passat a aquest lloc web per tal de proporcionar una experiència més personalitzada a les usuàries.
Analítiques i estadístiques
Aquestes galetes s'utilitzen per a mesurar i analitzar l'audiència del lloc web per a ajudar a millorar-lo.
Màrqueting
Aquestes galetes recullen informació sobre com fas servir el lloc web i es poden fer servir per a proporcionar-te un servei més personalitzat en els diferents espais en què participes.
Ajuda
"Un procés participatiu és una seqüència d'activitats participatives (p.e. primer omplir una enquesta, després realitzar propostes, debatre-les en trobades presencials o virtuals, i finalment prioritzar-les) amb l'objectiu de definir y prendre una decisió sobre un tema específic.
Es defineixen com actuacions institucionalitzades destinades a facilitar i promoure la intervenció de la ciutadania en la definició i planificació de les polítiques públiques locals, tractant sobre temes sectorials, territorials, específics o globals i fan obligatòria la seva realització en la definició dels instruments estratègics del mandat, com per exemple, els plans estratègics, els plans d’actuació municipal, els pressupostos municipals i els reglaments municipals.
Tenen per objecte garantir el debat i la deliberació entre la ciutadania i les institucions públiques per a recollir l’opinió de la ciutadania respecte a una actuació pública concreta en les fases de proposta, decisió, implementació o avaluació.
Hi poden prendre part les persones majors de setze anys (tanmateix, si la naturalesa o l’objecte ho requereix o ho aconsella, pot reduir-se l’edat mínima de les persones participants), poden ser oberts a tota la població o anar dirigits, per raó del seu objecte o àmbit territorial, a un determinat o determinats col·lectius de persones, procurant- se l’aplicació dels principis d’igualtat i no discriminació, tant en la selecció dels col·lectius com dins d’aquests. Hi poden també participar les entitats, organitzacions i persones jurídiques en general amb independència de la seva forma o estatut jurídic, en interès propi o d’altres persones, així com les plataformes, xarxes o altres formes d’acció col·lectiva que, tot i no tenir personalitat jurídica, constitueixen de facto una font d’influència organitzada.
Els processos de participació ciutadana tenen, com a mínim, les fases següents:
a) Informació a les persones que hi poden participar
b) Aportació de propostes i deliberació
c) Valoració de les propostes
d) Avaluació i rendició de comptes
La convocatòria d’aquests processos estableixen un termini per fer les aportacions i propostes, que no pot ser inferior en cap cas a trenta dies.
L’Ajuntament ha de considerar i valorar totes les aportacions i propostes realitzades.
L’avaluació dels resultats del procés es reflecteix en una memòria final que inclou, com a mínim, tota la informació necessària en relació amb quin col·lectiu o col·lectius hi han participat; com s'ha dut a terme aquesta participació i quins han estat els seus resultats.
Els òrgans decisoris municipals han de ser informats de les conclusions dels processos participatius, i tot i que el resultat dels processos participatius no són vinculants, els òrgans decisoris municipals han de valorar els efectes que ha tingut en l’actuació municipal i sobre els compromisos derivats del procés.
Fases del procés
Aquesta primera fase està encaminada a conèixer el context de l'ens local i concretar el desenvolupament de la metodologia de treball, conjuntament amb l’equip tècnic i polític de les àrees de referència.
Aquesta fase s’orienta a la recollida i anàlisi de la informació en relació amb les necessitats de les persones LGBTIQ+ , l’estat de la qüestió de les polítiques LGBTIQ+ per part de les diferents àrees municipals de l’Ajuntament de Barberà del Vallès i la participació ciutadana amb dos grups de debats amb l'objectiu de disposar d'una diagnosi quantitativa i qualitativa de l'àmbit.
En aquesta fase es basa en el desplegament de la metodologia estratègica i participativa dotant-se d'unes línies estratègiques, objectius i mesures i actuacions concretes i la seva posterior validació amb les i les agents implicades.
Un cop analitzades les aportacions rebudes durant la fase d'obertura, l'equip redactor ha preparat un informe amb la síntesi del procés participatiu del Pla Local per la Diversitat Afectiva - Sexual, d'Expressió i Identitat de Gènere a Barberà del Vallès.
Així mateix, una vegada elaborat el contingut del Pla Local amb les propostes recollides en el procés participatiu. De forma prèvia a la seva aprovació per part del Ple Municipal de l'Ajuntament de Barberà del Vallès, es posarà a disposició de la ciutadania per tal que es pugui consultar el seu contingut de forma detallada.
Aquest retorn s'efectuarà de forma particular a través de correu electrònic a tots els actors que hagin participat en el procés participatiu i que hagin fet aportacions a través de la plataforma. Addicionalment, la documentació elaborada es posarà a disposició de tota la ciutadania en general a través de la plataforma de participació.
El proper dia 23 d'octubre de 2024 està prevista l'aprovació del Pla Local per la Diversitat Afectiva, Sexual, d'Expressió i Identitat de Gènere en el Ple Municipal.
Compartir