Ayuda
Un proceso participativo es una secuencia de actividades participativas (p.e. primero rellenar una encuesta, luego realizar propuestas, debatirlas en encuentros presenciales o virtuales, y finalmente priorizarlas) con el objetivo de definir y tomar una decisión sobre un tema específico.
Ejemplos de procesos participativos son: un proceso de elección de los miembros de un comité (donde primero se presentan unas candidaturas, luego se debate y finalmente se elige una candidatura), presupuestos participativos (donde se realizan propuestas, se valoran económicamente y se vota con el dinero disponible), un proceso de planificación estratégica, la redacción colaborativa de un reglamento o norma, el diseño de un espacio urbano o la producción de un plan de políticas públicas.
Horta Municipal
Taules de consulta prèvia al procés participatiu per a la millora i redacció del reglament de l'horta municipal
Acerca de este proceso
L’Ajuntament de Barberà del Vallès ha impulsat una taula de treball per a la millora del reglament regulador de l'horta municipal.
Des de la tardor del 2020, un equip mediador extern a l’Ajuntament ens acompanya en la preparació d’un procés participatiu envers l’horta municipal. Actualment es troba en la fase d'establir quines són les necessitats, els desitjos i les expectatives que la ciutadania de Barberà considera respecte l'ús dels terrenys de l'horta. Per portar-ho a terme, previ al procés participatiu de redacció del reglament regulador d'horta al municipi, s'han iniciat 4 taules de consulta sectorials (dirigides al personal tècnic municipal, representants polítics, hortolans i hortolanes actuals i ciutadania en general) que han de servir per a establir quin
tipus d’horta pública es desitja per al futur de Barberà del Vallès.
Compartir