6 - Projecte educatiu de l'espai migdia - Les ràtios
Per establir les ràtios dels espais interlectius del migdia s'hauria d'estudiar la realitat de cada centre educatiu en particular, per adequar-les a les pròpies necessitats.
De forma generalitzada, convindria establir les ràtios per cicles educatius, en aquest sentit per a l'adequada atenció dels infants es recomanen les ràtios següents:
- Segon cicle d'educació infantil
P3: 1-10
P4-P5: 1-12
- Cicle mitjà d'educació primària
1-15
- Cicle superior d'educació primària
1-20
A aquestes ràtios òptimes s'hauria d'afegir el monitoratge auxiliar de suport per a l'atenció a la diversitat necessari, tenint en compte les característiques específiques de cada centre educatiu.
Detalls del comentari
Dins el projecte de menjador seria convenient potenciar l'autonomia dels infants creant patrulles d'infants de la mateixa taula per parar la pròpia taula, desparar-la, netejar-la, servir als companys/es de taula i escombrar el menjador. En resum, fer als infants més partícips. Evidentement, a cada patrulla i hauria d'haver un acompanyament de l'educador de lleure