Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

4 - Projecte educatiu de l'espai migdia - El projecte i la relació amb el projecte educatiu de centre

El projecte de menjador ha d'estar incorporat al projecte educatiu de centre. Ha de tenir la mateixa mirada pedagògica pel que fa a la inclusió, la interculturalitat, la sobirania alimentària,.. i vinculació entre PEC/PGA/AU. És fonamental la participació de la comunitat educativa i de les famílies.

Els objectius pedagògics del projecte educatiu de l'espai del migdia s'han d'adreçar a promoure el desenvolupament integral de l'infant. En aquest sentit, s'han de treballar els hàbits d'higiene, la sobirania alimentària (el valor de l'alimentació saludable, el consum responsable, el dret a l'alimentació, etc.).

L'espai educatiu del migdia s'ha d'entendre com un espai de relació. L'autogestió, la convivència i la resolució de conflictes s'han de tractar de manera coordinada amb el centre educatiu, hauria de ser una continuïtat del treball a l'escola amb els mateixos objectius i valors educatius.

La implicació personal del centre en l'espai educatiu del migdia és fonamental, així com la integració de la tota la documentació. Aquest espai educatiu ha de disposar dels mateixos recursos que els de l'horari lectiu, pel que fa a espais, atenció a la diversitat,..

Cal prestar atenció als estudis sobre "Educació a l'hora" que ofereixen una nova visió d'aquest espai educatiu, presenten noves propostes i aporten recursos educatius molt adequats com ara: Escurçar temps migdia entre 1'5 hora i 2 hores. Entrades i sortides flexibles. Compartir personal, personal docent també present. Preveure per a l'alumnat de l'educació infantil temps per a la migdiada.

Hauria d'existir una porositat entre l'educació formal i no formal, més flexibilitat i participació. Possibilitat de dinar a les aules per exemple.

Els horaris escolars haurien d'estar al servei de l'educació integral i del benestar de l'alumnat, l'equitat i la resposta a les necessitats de les famílies.

S'hauria de promocionar la participació dels infants en l'elaboració del Projecte educatiu, dels menús i de les activitats de l'espai educatiu del migdia.

Comentari

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu:

Carregant els comentaris ...

Per afegir un comentari, inicia la teva sessió o registra't.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir