2 - Model de gestió - Presa de decisions i coordinació dels menjadors educatius
No és tan important qui gestiona, si no assegurar que les AMPA/AFA i les famílies estaran presents en la definició del projecte de menjador educatiu, en la comissió de menjador i en el seguiment del contracte.
Cada model de menjador ha d'estar coordinat amb el projecte educatiu de centre, amb la mateixa línia d'actuació. Diferents models de menjador- però sempre inclòs en el projecte educatiu del centre.
Detalls del comentari
En cada petita decisió que la mainada pren hi ha una aprenentatge sòlid. L'hora del menjador és molt més que això. És també l'hora dels hàbits abans, durant i després d'alimentar-se. És la formació del criteri envers a què i perquè consumim. Què escollirem quan siguem grans a l'hora d'anar a comprar. On comprarem, al súper o al pagès? Primarem el preu o la qualitat? Ens fixarem en la sostenibilitat o en el marketing? L'hora del menjador és precisament el millor moment per reflexionar sobre tot això i més. Es un moment molt important també a nivell social, en el que la mainada gaudeix d'unes hores d'autonomia i ha de decidir moltes coses cada dia. Amb qui vull anar durant aquestes hores, com em relaciono, en que puc invertir el temps... Resulta evident que les famílies no podem delegar tot el contingut educatiu d'aquests moments a una empresa externa. Es imprescindible que dissenyem plegats alguns continguts i formes d'acompanyament en aquesta etapa.