TITOL I. NORMES GENERALS DE TRANSIT I SEGURETAT VIARIA
CAPÍTOL I. VIGILÀNCIA, REGULACIÓ I ORDENACIÓ DEL TRÀNSIT
Article 2. Actuacions de la Policia Local
La Policia Local de Barberà del Vallès, en l’exercici de les funcions de vigilància, de regulació i d’ordenació del trànsit, s’ha d’encarregar de les tasques següents:
1. Vigilar i regular el trànsit a les vies urbanes del municipi de Barberà del Vallès i instruir atestats per accidents de circulació, de conformitat amb el que estableix l’article 53.b i c de la Llei orgànica 2/1986, del 13 de març, de forces i cossos de seguretat. També, vigilar i regular el trànsit i instruir atestats en aquelles altres vies quan la legislació vigent ho prevegi o n’ordeni l’actuació.
2. Presentar les denúncies procedents segons la comissió de les infraccions que es preveuen en aquesta Ordenança, en el Reial decret legislatiu 6/2015 i en altres disposicions complementàries, d’acord amb la normativa vigent i amb les disposicions que dictin els òrgans i les autoritats amb competències en matèria de trànsit.
3. Immobilitzar vehicles a les vies urbanes en els supòsits legalment establerts.
4. Retirar vehicles de les vies urbanes i portar-los posteriorment al dipòsit quan suposin un perill per a la circulació, quan la dificultin o l’obstaculitzin, o quan estiguin abandonats o mal aparcats en zones d’estacionament restringit, reservat o amb limitació horària.
5. Igualment, retirar vehicles de les vies interurbanes i portar-los posteriorment al dipòsit en els casos i en les condicions determinats reglamentàriament.
6. Realitzar proves, reglamentàriament establertes, per determinar l’índex d’alcoholèmia i el grau d’intoxicació per drogues, estupefaents, productes psicotròpics i estimulants o altres substàncies anàlogues dels conductors que circulen per les vies públiques urbanes i per les vies interurbanes dins del terme municipal en les quals es té atribuïda la vigilància.
7. Tancar les vies urbanes quan sigui necessari.
A més, cal considerar que:
8. En actes especials, esdeveniments diversos, cavalcades, proves esportives i similars, els policies locals poden rebre la col·laboració —en les funcions de trànsit— del personal de Protecció Civil, sempre sota supervisió de la Policia Local. De fet, el personal de Protecció Civil té la consideració d’auxiliar de la Policia Local en matèria de trànsit.
9. Els senyals i les indicacions de la Policia Local prevalen sobre qualsevol altre senyal, sigui semafòric, vertical o horitzontal.
10. En aquelles circumstàncies en què sigui aconsellable per a la seguretat de la comunitat, l’alcaldia pot autoritzar l’actuació de serveis auxiliars per regular el trànsit. El personal auxiliar ha d’anar identificat i ha de portar un uniforme diferent del de la Policia Local. A més, els policies locals han d’instruir i coordinar el personal auxiliar en el desenvolupament de les seves tasques.
11. Per raons de seguretat ciutadana o per garantir la fluïdesa de la circulació, la Policia Local pot modificar, eventualment, l’ordenació existent en aquells llocs on es produeixin grans concentracions de persones o de vehicles, i també en casos d’emergència. Amb aquest fi s’han de poder col·locar o retirar provisionalment els senyals que calgui, així com prendre les mesures preventives oportunes, entre d’altres, les previstes en l’article 88.
CAPÍTOL II. SENYALITZACIÓ
Article 3. Senyalització
Els senyals col·locats a la vertical de l’indicatiu del nom de la població, o una mica més enllà, afecten amb caràcter general tota la població, excepte si a les vies urbanes hi ha senyalitzacions específiques per a algun dels seus trams.
Els senyals col·locats a les entrades de les àrees de vianants o a les zones de circulació restringida afecten, en general, tots els seus perímetres.
Els senyals i les indicacions dels agents de la Policia Local prevalen sobre qualsevol altre.
En casos d’emergència, per circumstàncies especials (seguretat, ordre públic, activitats festives) o per garantir la fluïdesa de la circulació, la Policia Local pot modificar eventualment l’ordenació habitual dels llocs on es produeixin grans concentracions de persones o de vehicles. Amb aquesta finalitat, es poden col·locar o retirar provisionalment els senyals que calguin, així com prendre les mesures preventives oportunes.
1. Prioritat dels senyals:
a) L’ordre de prioritat entre els diferents tipus de senyals és el següent:
1r - Senyals i ordres dels agents de la Policia Local encarregats de vigilar el trànsit.
2n - Senyals que modifiquen el règim d’utilització normal de la via pública.
3r - Semàfors.
4t - Senyals verticals de circulació.
5è - Marques viàries.
b) En el cas que les prescripcions indicades per diferents senyals semblin estar en contradicció entre si, preval la prioritària segons l’ordre establert en aquest article, o la més restrictiva si es tracta de senyals del mateix tipus.
2. Obligacions dels usuaris:
a) Tots els usuaris de les vies que són objecte d’aquesta Ordenança han de respectar els senyals de circulació que estableixen una obligació o una prohibició i han d’adaptar el seu comportament al missatge de la resta de senyals reglamentaris que es troben a les vies per les quals circulen.
b) Els senyals i les indicacions que, en l’exercici de la facultat de regulació del trànsit, efectuen els policies locals s’han d’obeir amb la màxima celeritat i prevalen sobre qualsevol altre.
3. Instal·lació dels senyals:
a) La instal·lació dels senyals de trànsit, incloent-hi els informatius, és competència única i exclusiva de l’Ajuntament, a excepció de les vies de titularitat d’altres administracions, segons determini la legislació vigent en cada moment.
b) En determinades circumstàncies, i sempre que hi hagi motius d’interès públic que ho justifiquin, els particulars poden instal·lar senyals a les vies de la seva propietat o en algunes de propietat pública, amb l’autorització municipal prèvia.
c) Els titulars de les vies particulars obertes al trànsit han de seguir les instruccions dels serveis municipals competents respecte a la instal·lació de la senyalització, i són els responsables de mantenir-la.
d) Els propietaris de finques no es poden oposar que es fixin, a les seves façanes, reixes i tanques, elements indicadors de retolació de la via, senyals de circulació o de referència al servei públic, enllumenat públic o qualsevol altre element corresponent a un servei públic.
e) La servitud és gratuïta i es pot establir d’ofici, sense cap més indemnització que la dels desperfectes causats.
4. Publicitat i senyalització viària:
a) Es prohibeix, sense excepcions, col·locar elements publicitaris o de qualsevol altra mena sobre els senyals de trànsit o al costat, així com en els senyals mateixos.
b) També es prohibeix, d’una banda, col·locar rètols, anuncis, cartells i instal·lacions en general que es puguin confondre amb els senyals o els dispositius destinats a regular la circulació, que en redueixin l’eficàcia, que enlluernin, que distreguin de manera perillosa l’atenció deguda dels usuaris o que limitin la visibilitat dels senyals; de l’altra, provocar danys a la senyalització o causar-hi desperfectes.
5. Retirada dels senyals:
a) L’Ajuntament —o, si escau, l’autoritat encarregada de la regulació del trànsit— ha d’ordenar retirar immediatament i, si convé, substituir, els senyals o els elements instal·lats antireglamentàriament, així com els que han perdut el seu objectiu o els que no el compleixen perquè estan deteriorats. Les despeses derivades de la retirada d’aquests senyals o elements van a càrrec del responsable de la instal·lació.
6. Senyalització de les zones reservades a persones amb mobilitat reduïda:
a) Les places d’estacionament reservades a persones amb mobilitat reduïda s’han de senyalitzar de conformitat amb la normativa específica vigent. Aquestes places es poden personalitzar amb el número de matrícula.
7. Senyalització provisional per obres o per altres activitats a la via pública:
a) La senyalització s’ha d’adequar a les instruccions i als criteris establerts per l’Ajuntament en l’ordenança municipal corresponent. En tot cas, és responsabilitat de l’empresa sol·licitant la congruència i l’adequació de la senyalització instal·lada, atenent als riscos i als perills generats per l’activitat, al seu manteniment periòdic i al seu desmantellament un cop finalitzada l’obra o l’activitat.
8. Modificació del sentit dels carrils i restriccions de circulació:
a) L’autoritat municipal, amb la senyalització pertinent prèvia, pot modificar el sentit de circulació dels carrils, prohibir totalment o parcialment l’accés a parts de la via —bé amb caràcter general, bé per a determinats vehicles—, tancar vies, fer el seguiment obligatori d’itineraris concrets o utilitzar vorals i carrils en sentit oposat al previst normalment.
b) Així mateix, l’autoritat municipal pot realitzar les mateixes actuacions en cas de cavalcades, romiatges, proves esportives i altres esdeveniments que tinguin lloc en el terme municipal.
c) En els supòsits que facin necessari canalitzar el trànsit per carrils diferents dels habituals, els conductors que hi circulin han d’encendre els llums d’encreuament tant de dia com de nit.
9. Senyalització d’entrades i de sortides de vehicles als immobles:
a) La reserva d’espai a la via pública per accedir als garatges dels immobles o per sortir-ne està regulada per l’Ordenança fiscal núm. 2.12 reguladora de la taxa per l’entrada de vehicles a través de les voreres i les reserves de via pública per a aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol mena de l’Ajuntament de Barberà del Vallès.
b) La senyalització s’ha de fer mitjançant la placa corresponent, facilitada pel mateix Ajuntament, que els policies locals consideraran suficient en el cas que calgui retirar un vehicle que impedeixi o dificulti les maniobres per accedir a l’immoble o per sortir-ne. Així, el titular del gual ha de recollir la placa, la llicència corresponent i l’informe tècnic favorable que confirmi que el gual s’ha executat segons les directrius de la llicència. Si durant la tramitació de la llicència es comprova que el gual ja ha estat executat correctament i que disposa d’un bon manteniment, no caldrà cap inspecció més i es farà constar a la llicència. Col·locar la placa és responsabilitat del titular.
c) Aquesta senyalització vertical es pot complementar amb una senyalització horitzontal: una línia discontínua de color groc a la calçada, al costat i paral·lela a la vorera, de la mateixa longitud que el gual autoritzat i finalitzada amb unes línies curtes als extrems, perpendiculars a l’eix del carrer i del mateix color.
10. Prohibició de circulació de vehicles pesants:
a) Es prohibeix la circulació de vehicles pesants per l’interior del nucli urbà, inclosos aquells que tenen per origen i/o destinació els polígons industrials del terme municipal de Barberà del Vallès. Aquests vehicles pesants han de seguir obligatòriament els itineraris d’entrada i de sortida que determini l’autoritat municipal.
b) Així mateix, es pot prohibir la circulació d’aquest tipus de vehicles per determinats carrers de la ciutat encara que tinguin per origen i/o destinació la mateixa àrea urbana, excepte aquells que s’autoritzin expressament.
11. Senyalització de via compartida entre vianants, cicles i vehicles de mobilitat personal:
a) Hi pot haver espais de la ciutat que hagin de ser compartits entre vianants i cicles. En aquests casos, cal tenir en compte que sempre tenen prioritat els vianants i que els conductors de cicles han d’extremar l’atenció respecte als vianants. En aquests espais, els cicles o els vehicles de mobilitat personal han de circular mantenint en tot moment la velocitat del pas d’una persona i, en el cas que hi hagi aglomeració de vianants, s’ha de baixar del cicle o del vehicle de mobilitat personal. S’entén que hi ha aglomeració de vianants quan no és possible conservar 1 metre de distància entre el cicle o el vehicle de mobilitat personal i els vianants que hi circulen, o quan no es poden fer 5 metres en línia recta de manera continuada.
b) En qualsevol cas, els conductors de cicles o de vehicles de mobilitat personal s’han d’abstenir de fer maniobres que puguin afectar la seguretat viària.
Article 4. Obstacles i usos prohibits
1. Es prohibeix col·locar a la via pública qualsevol objecte o obstacle que dificulti la circulació tant de vehicles com de vianants.
L’ocupació temporal de la via pública amb objectes o amb instal·lacions que dificultin o obstaculitzin la circulació requereix justificar-ne la necessitat, obtenir prèviament l’autorització municipal corresponent i abonar les taxes establertes. En tot cas, les ocupacions de la via pública han de continuar fent possible el pas dels vianants sense perill i no poden obstaculitzar el pas de les persones amb mobilitat reduïda. Si això ocorre, cal atenir-se a la normativa municipal que regula l’ocupació de la via pública.
L’Ajuntament pot ordenar col·locar obstacles a la via pública (boles, jardineres, fites, illetes de formigó prefabricades o qualsevol altre element d’ordenació estructural), pot instal·lar bandes sonores o rugoses, passos elevats i pot fer les adaptacions que consideri necessàries per tal de promoure la reducció de la velocitat dels vehicles i millorar la seguretat del trànsit.
2. Qualsevol obstacle que destorbi la circulació lliure de vianants i de vehicles en hores nocturnes o en condicions d’il·luminació insuficient s’ha de senyalitzar i protegir mitjançant dispositius lluminosos o reflectants que permetin detectar-lo anticipadament, de manera que la seguretat dels usuaris quedi garantida. Si els obstacles ocupen la vorera, s’ha d’habilitar una zona de pas alternatiu per a vianants, fent possible el pas dels vianants sense perill i no poden obstaculitzar el pas de les persones amb mobilitat reduïda.
3. La responsabilitat de la falta de senyalització recau sobre qui es beneficia de l’ocupació de la calçada, de la mateixa manera que la responsabilitat de la no idoneïtat de la dita senyalització recau sobre qui l’ha col·locat. La Policia Local ha de requerir el responsable a augmentar o a complementar la senyalització preexistent i, si escau, n’ha d’exigir la retirada. A més, l’Ajuntament pot ordenar executar mesures de cautela quan la urgència ho requereixi.
4. Les persones o les entitats que vulguin organitzar a la via pública curses, concursos, manifestacions esportives o de qualsevol altra índole, filmacions, enquestes o altres activitats que afectin les vies urbanes, sens perjudici de les facultats que són competència d’altres organismes, han d’obtenir una autorització municipal per determinar els horaris, els itineraris i les normes a què cal ajustar la celebració de cada acte.
Article 5. Retirada d’obstacles
1. L’autoritat municipal pot ordenar retirar els obstacles de la via pública o retirar-los subsidiàriament en cas d’inactivitat de la persona interessada quan es presentin les circumstàncies següents:
a) Quan no es disposi de l’autorització municipal corresponent.
b) Quan s’extingeixin les circumstàncies que van suscitar la col·locació de l’obstacle o de l’objecte i s’ultrapassi el termini de vigència de l’autorització.
c) Quan la col·locació o les característiques de l’objecte o de la instal·lació no s’ajustin a les condicions de l’autorització municipal.
d) Quan, per la seva situació, l’objecte o la instal·lació destorbin la circulació de vehicles i vianants o la posin en perill per manca de visibilitat.
2. En qualsevol cas, el responsable s’ha de fer càrrec, si escau, de les despeses, de les càrregues i de les sancions que es produeixin com a conseqüència de l’actuació subsidiària de l’Ajuntament.
CAPÍTOL III. CARRILS RESERVATS, ZONES D’ESPERA AVANÇADA I OCUPACIÓ DE LA VIA PÚBLICA
Article 6. Carrils reservats. Establiment de carrils reservats
1. L’autoritat municipal pot establir carrils reservats a la circulació d’una determinada categoria de vehicles, així com carrils reservats a la circulació de bicicletes, de ciclomotors o de motocicletes i s’hi prohibeix el trànsit a qualsevol altre tipus de vehicle que no s’inclogui en les dites categories (per exemple: cicles i vehicles de mobilitat personal).
2. S’exceptua, respecte al que es preveu en l’apartat 1, la circulació de vehicles elèctrics de zero emissions als carrils i als accessos de la ciutat reservats a autobusos i a taxis i, per tant, se’ls permet circular-hi sempre que aquests vehicles elèctrics disposin de l’adhesiu acreditatiu emès per la Direcció General de Trànsit i que el duguin col·locat en un lloc visible. La dita excepció quedarà sense efecte, mitjançant la publicació del ban corresponent, quan el nombre de vehicles de zero emissions s’incrementi de tal manera que afecti la fluïdesa de la circulació dels vehicles als quals està destinat el carril bus-taxi.
3. La separació dels carrils d’ús restringit dels d’ús general es pot fer mitjançant alguna de les senyalitzacions reglamentàries següents:
a) Senyalització vertical.
b) Senyalització horitzontal.
c) Senyals lluminosos o separadors físics visibles als conductors.
Article 7. Zones d’espera avançada
1. En les interseccions regulades per semàfor, les zones d’espera avançada consisteixen en una marca de dues línies transversals contínues i perpendiculars a l’eix de la calçada que delimiten un espai d’espera d’ús exclusiu per a motocicletes, ciclomotors, bicicletes i vehicles de mobilitat personal.
2. Els vehicles de quatre rodes no poden ocupar les zones delimitades i s’han de situar abans de la primera línia transversal assenyalada.
Article 8. Ocupació de la via pública. Autoritzacions
Correspon exclusivament a l’autoritat municipal autoritzar l’ordenació de l’estacionament, així com les seves ocupacions temporals, i l’ordenació de la circulació en els vials d’ús públic, encara que siguin de propietat privada.
Article 9. Prohibició de reserva d’espais sense autorització
Es prohibeix reservar espais d’estacionament sense autorització, sigui per mitjà de senyals o d’altres elements que impossibilitin fer-ne ús a altres usuaris, sigui en persona entorpint l’estacionament.
CAPÍTOL IV. ORDENACIÓ ESPECIAL DEL TRÀNSIT
Article 10. Ordenació per raons mediambientals, de seguretat o de fluïdesa de la circulació. Zona de baixes emissions (ZBE)
1. Per raons mediambientals i/o de salut pública (quan existeixi el risc de superar o ja s’hagin superat els llindars d’alerta o els valors límit establerts per la legislació en matèria de qualitat de l’aire i del soroll), de seguretat, de fluïdesa de la circulació, o en el cas que es prevegin o es produeixin grans concentracions de vehicles i de persones, l’autoritat competent pot ordenar limitacions addicionals de velocitat a determinades zones del terme municipal, amb la senyalització oportuna prèvia. A més, la dita autoritat pot prohibir totalment o parcialment l’aparcament i l’accés a vies o a zones concretes —bé amb caràcter general, bé per a determinats vehicles— i, de la mateixa manera, pot ordenar el tancament de determinades vies, el seguiment obligatori d’itineraris concrets i la utilització de vorals o de carrils en sentit oposat al previst normalment.
2. Si el tancament de la via està motivat per deficiències tècniques en la infraestructura o perquè s’hi han de fer obres, l’autorització correspon al titular de la via. A més, sempre que sigui possible cal preveure l’habilitació d’un itinerari alternatiu i com senyalitzar-lo.
3. L’autoritat responsable de la vigilància i de la disciplina del trànsit ha de controlar, executar i comunicar les restriccions d’accés, els talls i les obertures de les vies. Així mateix, els òrgans municipals competents de l’Ajuntament poden acordar aïlladament, de manera conjunta i, si escau, coordinadament amb altres administracions, les mesures a adoptar.
4. Dites mesures prevalen sobre el que preveu aquesta Ordenança respecte a la mobilitat dels vehicles de motor, amb la voluntat de garantir la seguretat viària i de protegir el medi ambient i la salut.
5. Així mateix, els dits òrgans municipals poden aplicar excepcions a les mesures de restricció del trànsit o a la prohibició de l’estacionament:
a) A les forces i cossos de seguretat i als agents de l’autoritat.
b) Als serveis de prevenció i extinció d’incendis i de salvaments, a Protecció Civil i a altres serveis que actuen en cas d’emergència.
c) A la grua municipal.
d) Als serveis d’assistència sanitària pública o privada, inclosos els destinats al servei de lliurament de medicaments a les oficines de farmàcia.
e) Al transport públic i a l’assistència que pugui necessitar.
f) Als vehicles que presten serveis públics bàsics.
g) Als vehicles utilitzats per al desplaçament de persones amb mobilitat reduïda en els quals s’exhibeix l’autorització especial corresponent —subjecte a les prescripcions i als límits que s’hi estableixen— i sempre que qui s’hi desplaci en sigui el titular.
h) Als vehicles d’alta ocupació, entesos a aquest efecte aquells que van ocupats per tres o més persones.
i) Als vehicles menys contaminants en funció dels distintius ambientals emesos per la Direcció General de Trànsit.
j) A les motocicletes, als ciclomotors, als tricicles i a les bicicletes.
k) Als vehicles de residents i als vehicles comercials i industrials que disposen de les autoritzacions d’estacionament corresponents, així com als dels autoritzats a estacionar a les reserves específiques.
l) Als autotaxis que estan de servei i amb el conductor present, i als vehicles de lloguer de servei públic amb conductor contractat i amb origen i/o destinació a la zona restringida.
m) A aquells altres que els òrgans competents, per causes degudament justificades, exceptuïn.
6. Cal fer la màxima difusió informativa possible abans d’adoptar qualsevol de les mesures de restricció que es regulen en aquest article.
7. prohibició de l’estacionament de vehicles, adoptades mitjançant l’acte administratiu corresponent, s’han de dur a terme per decret de l’Ajuntament en matèria de mobilitat.
8. S’entén que l’incompliment d’aquestes mesures constitueix, amb caràcter general, una infracció en matèria de trànsit, segons els tipus legals i el règim de sancions que corresponen en cada cas, i d’acord amb el que estableix el Reia Decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre pel que s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viat, o normativa que la substitueixi.
9. Per raons de seguretat, l’autoritat responsable de l’ordenació del trànsit pot prohibir que les persones realitzin activitats en interseccions de trànsit controlades per senyals verticals a les vies de titularitat municipal, i també els pot ordenar que cessin l’activitat.
10. En el cas que tot el municipi —o una part— es trobi inclòs en una zona de baixes emissions, tant per iniciativa municipal com supramunicipal, es podran aplicar les mesures de restricció del trànsit necessàries, determinades per les característiques de la zona i per la motivació que hagi portat a declarar el municipi —o la part—. Mesures de restricció, aquestes, que quedaran definides en l'oportuna ordenança reguladora municipal.
Article 11. Tancament de vies per a la celebració d’esdeveniments
1. És obligatori comunicar a l’autoritat local responsable de la regulació i de la gestió del trànsit qualsevol ús que els usuaris que participin en la celebració d’esdeveniments o d’activitats organitzades —tant si són d’interès general i/o tradicional, com excursions, passejos, rodatges, desfilades, processons o romiatges, com de qualsevol altre caràcter, sigui cultural, religiós, d’oci o d’una altra índole— pretenguin fer a la via. Sobretot quan aquests actes no es puguin desenvolupar complint estrictament les normes de circulació aplicables i quan calgui tancar totalment o parcialment la via per garantir en tot moment la seguretat i la mobilitat dels usuaris de la via. En qualsevol cas, la dita comunicació s’ha de realitzar sempre que l’acte no estigui inclòs en l’article 55 del Reglament general de circulació, aprovat pel Reial decret 1428/2003, del 21 de novembre ni constitueixi l’exercici d’un dret fonamental.
2. L’organitzador de l’esdeveniment o de l’activitat que requereixi el tancament d’una o de diverses vies és qui ha de fer la comunicació a l’autoritat competent amb no menys de trenta dies hàbils d’antelació —o quaranta-cinc dies hàbils si es tracta d’esdeveniments o d’activitats que duren més d’un dia.
3. En la comunicació s’ha d’indicar la data de celebració de l’acte, l’itinerari, el perfil, l’horari probable de pas pels diferents punts determinats del recorregut, l’hora prevista tant d’inici com de tancament, i s’hi ha d’incloure el croquis precís del recorregut. També s’hi ha d’indicar el nombre estimat i el nombre màxim previst d’assistents a l’esdeveniment; la proposició de les mesures de senyalització i de la resta de dispositius de seguretat previstos en els possibles llocs perillosos; el nombre de persones auxiliars habilitades, en el cas que n’hi hagi, i les funcions que han d’exercir; la proposta de mesures que garanteixin una assistència sanitària correcta, i la identificació i la localització dels serveis d’urgència mèdica, dels hospitals i dels centres de salut més pròxims. A més, cal identificar l’organitzador i un responsable de seguretat viària per dirigir l’activitat del personal auxiliar habilitat.
4. No comunicar la celebració de l’acte dins del termini establert o fer-ho d’una manera no escaient implica no poder dur a terme el tancament total o parcial de la via.
5. L’autoritat encarregada d’acordar el tancament de la via ha de comunicar a l’organitzador, en el termini de quinze dies hàbils des de l’entrada de la comunicació en el registre de l’òrgan competent, si el que s’ha sol·licitat és escaient. Si considera que no ho és, pot proposar modificacions al tancament total o parcial de la via, establint, si pertoca, les instruccions i les condicions de circulació que consideri oportunes per a un desenvolupament correcte de l’acte, les quals s’han de complir obligatòriament.
6. L’absència de comunicació expressa per part de l’autoritat competent implica que no es considera necessari tancar la via —o un tram— i que l’activitat o l’esdeveniment, en el cas que se celebri, s’ha de dur a terme complint de manera estricta totes les normes de circulació aplicables i sense entorpir la circulació de la resta d’usuaris de la via.
7. L’organitzador de l’acte s’ha de fer responsable de complir estrictament les condicions de circulació dictades per l’autoritat competent. A més, ha d’obeir les mesures indicades pels agents de l’autoritat que en aquell moment supervisin el tancament total o parcial de la via —o del tram— o que controlin i ordenin el desenvolupament de l’acte.
8. Si els agents encarregats de vigilar i de regular el trànsit que supervisen el tancament total o parcial de la via o que controlen i ordenen el desenvolupament de l’acte observen incompliments greus que posen en risc la seguretat dels participants o de la resta d’usuaris de la via, poden adoptar les mesures que considerin oportunes, inclosa la suspensió de l’acte. Així mateix, tots els usuaris han de complir estrictament les normes de circulació aplicables.
0 comentaris