Des de l'entrada en vigor de l'actual Ordenança Municipal de Circulació aquesta ha sofert algunes modificacions puntuals en matèria d'infraccions i sancions. La darrera d'elles, l'actualització de la codificació de les infraccions en matèria de trànsit i circulació de vehicles a motor i seguretat vial (RGC i OMC) publicada en el BOPB de 21 de gener de 2013, modificacions que tot i oportunes en el seu moment, resulten en molts casos desfasades a dia d'avui.
El redactat del projecte d'Ordenança Municipal de Circulació i Mobilitat normalitza i recull tots aquells aspectes relacionats amb la situació actual de les normatives en vigor i la regularització del fenòmen que ha suposat l'aparició dels Vehicles de Mobilitat Personal a tots els municipis. En primer lloc, s’han recopilat les nombroses modificacions que ha introduït la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària des de l’origen fins a l’aprovació del text refós de l’any 2015. A més, s’hi han inclòs les últimes modificacions aprovades pel Reial decret 970/2020, del 10 de novembre, pel qual es modifiquen el Reglament general de circulació, aprovat pel Reial decret 1428/2003, del 21 de novembre, i el Reglament general de vehicles, aprovat pel Reial decret 2822/1998, del 23 de desembre, en matèria de mesures urbanes de trànsit, en el qual es rebaixa el límit de velocitat de circulació genèric a les vies urbanes de 50 km/h a 30 km/h per a aquells carrers que disposen d’un sol carril per sentit de circulació, per reduir la sinistralitat viària, especialment als col·lectius de persones vulnerables. Així, amb Reial decret 970/2020 es fa una remissió expressa al contingut del Reglament (UE) 168/2013 del Parlament Europeu i del Consell, del 15 de gener, relatiu a l’homologació dels vehicles de dues o tres rodes i dels quadricicles, i a la vigilància del mercat d’aquests vehicles per harmonitzar la normativa nacional amb l’europea i per delimitar-ne l’aplicació respecte a aquells vehicles que no es troben en el seu àmbit.
L’Ordenança s’estructura en un títol preliminar i set títols amb cent vuit articles, una disposició transitòria, tres disposicions derogatòries, una disposició final i tres annexos. El text incorpora millores tècniques per simplificar i facilitar la seva interpretació, a fi de garantir-ne la comprensió lògica i evitar equívocs en aplicació de la norma relativa en una matèria que és d’especial interès i transcendència per a la ciutadania. Finalment, s’han inclòs alguns canvis fruit de la casuística i de l’experiència pròpies del municipi i dels serveis públics municipals concernits per aquesta Ordenança.
Per a la vostra consulta, podeu descarregar-vos la proposta d'Ordenança Municipal de Circulació i Mobilitat de Barberà del Vallès.
Compartir