Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ajuda

"Un procés participatiu és una seqüència d'activitats participatives (p.e. primer omplir una enquesta, després realitzar propostes, debatre-les en trobades presencials o virtuals, i finalment prioritzar-les) amb l'objectiu de definir y prendre una decisió sobre un tema específic.

El Reglament de participació ciutadana de l'Ajuntament de Barberà del Vallès estableix, en el seu capítol III, la definició i estructura d'aquests processos participatius. 

Es defineixen com actuacions institucionalitzades destinades a facilitar i promoure la intervenció de la ciutadania en la definició i planificació de les polítiques públiques locals, tractant sobre temes sectorials, territorials, específics o globals i fan obligatòria la seva realització en la definició dels instruments estratègics del mandat, com per exemple, els plans estratègics, els plans d’actuació municipal, els pressupostos municipals i els reglaments municipals.

Tenen per objecte garantir el debat i la deliberació entre la ciutadania i les institucions públiques per a recollir l’opinió de la ciutadania respecte a una actuació pública concreta en les fases de proposta, decisió, implementació o avaluació.

Hi poden prendre part les persones majors de setze anys (tanmateix, si la naturalesa o l’objecte ho requereix o ho aconsella, pot reduir-se l’edat mínima de les persones participants), poden ser oberts a tota la població o anar dirigits, per raó del seu objecte o àmbit territorial, a un determinat o determinats col·lectius de persones, procurant- se l’aplicació dels principis d’igualtat i no discriminació, tant en la selecció dels col·lectius com dins d’aquests. Hi poden també participar les entitats, organitzacions i persones jurídiques en general amb independència de la seva forma o estatut jurídic, en interès propi o d’altres persones, així com les plataformes, xarxes o altres formes d’acció col·lectiva que, tot i no tenir personalitat jurídica, constitueixen de facto una font d’influència organitzada.

Els processos de participació ciutadana tenen, com a mínim, les fases següents:

a) Informació a les persones que hi poden participar

b) Aportació de propostes i deliberació

c) Valoració de les propostes

d) Avaluació i rendició de comptes

La convocatòria d’aquests processos estableixen un termini per fer les aportacions i propostes, que no pot ser inferior en cap cas a trenta dies.

L’Ajuntament ha de considerar i valorar totes les aportacions i propostes realitzades.

L’avaluació dels resultats del procés es reflecteix en una memòria final que inclou, com a mínim, tota la informació necessària en relació amb quin col·lectiu o col·lectius hi han participat; com s'ha dut a terme aquesta participació i quins han estat els seus resultats.

Els òrgans decisoris municipals han de ser informats de les conclusions dels processos participatius, i tot i que el resultat dels processos participatius no són vinculants, els òrgans decisoris municipals han de valorar els efectes que ha tingut en l’actuació municipal i sobre els compromisos derivats del procés.

PLA D'ACTUACIÓ MUNICIPAL 2023-2027

PAM 2023-2024

Quant a aquest procés

El Pla d'Actuació Municipal (PAM) es defineix com l'instrument estratègic i de planificació política que, amb una perspectiva a curt, mitjà i llarg termini, recull els objectius i línies d'actuacions prioritàries del mandat així com els passos per aconseguir-los. Per tant, podríem dir que el PAM és el full de ruta o pedra angular en l'estratègia política d'un govern. 

El PAM esdevé una eina per conèixer els principals eixos temàtics en què es divideixen les accions del Govern municipal fins al 2027, tot concretant i racionalitzant les prioritats i l'organització municipal, de forma pública i transparent. Aquesta sòlida planificació, com a document que dona resposta a una realitat viva i canviant, també ha d'incorporar la flexibilitat necessària per a donar resposta eficaç als nous reptes de la nostra ciutat.

En les següents pàgines es defineix un marc estratègic on es recull la missió, la visió, els valors, els reptes de ciutat, els eixos estratègics, els objectius específics i les accions concretes. Tanmateix, concreta el marc operatiu que s'estructura en:

  • 4 reptes de ciutat

  • 12 eixos estratègics

  • 30 objectius específics

  • 261 accions per a desenvolupar durant aquest mandat. 

A més, es preveu l'articulació d'un sistema de seguiment, avaluació i compliment de les polítiques portades a terme per l'Ajuntament d'una metodologia clara i visual que facilitarà la transparència en la seva execució.

Referència: barbera-PART-2024-06-1492

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir