1 - Model de gestió - La gestió dels menjadors educatius
Es considera que s'ha de permetre la diversitat de models de gestió dels menjadors educatius, però amb un sistema de priorització.
En primer lloc, de manera prioritària gestionats per les associacions de mares i pares d'alumnat i associacions de famílies d'alumnat dels centres educatius, com a segona opció els ajuntaments i en tercer altres administracions.
En cas que no gestioni l'AMPA/AFA dels centres educatius caldria garantir que en la comissió de menjador existeixin fórmules per al seguiment del contracte que recollin la veu de l'AMPA/AFA.
És igual de vàlid que es gestionin amb la mateixa empresa de càtering/cuina i monitoratge o per separat. Però facilita la gestió si la mateixa empresa s'encarrega del subministrament de menjar i del monitoratge. El fet que sigui la mateixa empresa també aporta un valor afegit en la cohesió del projecte, d'equip, visió, alinear objectius.
Detalls del comentari
D'acord sempre que es garanteixi igualtat real d'oportunitats per a empreses grans i petites. Cal evitar que empreses humils amb un bon projecte educatiu d'elevada qualitat, quedin fora dels concursos per no poder accedir als certificats i documents que les grans empreses tenen. Paradoxalment, aquests certificats poden esdevenir un indicatiu de pitjor qualitat de projecte, doncs cal una estructura financera sòlida al darrera per poder obtenir-los. Fet que a vegades queda vedat per a les petites empreses, més implicades amb la qualitat del projecte.