1 - Model de gestió - La gestió dels menjadors educatius
Es considera que s'ha de permetre la diversitat de models de gestió dels menjadors educatius, però amb un sistema de priorització.
En primer lloc, de manera prioritària gestionats per les associacions de mares i pares d'alumnat i associacions de famílies d'alumnat dels centres educatius, com a segona opció els ajuntaments i en tercer altres administracions.
En cas que no gestioni l'AMPA/AFA dels centres educatius caldria garantir que en la comissió de menjador existeixin fórmules per al seguiment del contracte que recollin la veu de l'AMPA/AFA.
És igual de vàlid que es gestionin amb la mateixa empresa de càtering/cuina i monitoratge o per separat. Però facilita la gestió si la mateixa empresa s'encarrega del subministrament de menjar i del monitoratge. El fet que sigui la mateixa empresa també aporta un valor afegit en la cohesió del projecte, d'equip, visió, alinear objectius.
Detalls del comentari
Nosaltres donaríem prioritat a les entitats o empreses petites de Barberà o més properes. Amb un projecte educatiu en el temps de lleure de qualitat i que proporcionin aliments ecològics i menús diaris variats creats per nutricionistes infantils.
Es podria aprofitar l'horta urbana o crear horts a les escoles per tal d'aconseguir aliments que els mateixos infants es menjaran després.
Des de l'Ajuntament es podría fer una formació a les AMPAS, AFAS,AFIS per tal que cadascuna pogués gestionar el menjador, extraescolars i altres serveis de l'escola.
Per últim, considerem que ha d'haver comunicació i coherència entre empresa o entitat i l'escola per tal que s'utilitzi la mateixa metodologia tan en horari lectiu com en el no lectiu.