Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Obrim un periode que finalitza el 6 de juny de 2021, en el qual la ciutadania de Barberà del Vallés pot realitzar propostes del document.

Hem organtizat el document en 20 apartats per tal de facilitar la participació.

Revisa la documentació i deixa'ns en els comentaris les teves aportacions!

També podeu descarregar-vos el document sencer aquí

20 publicaciones

1 - Model de gestió - La gestió dels menjadors educatius
Es considera que s'ha de permetre la diversitat de models de gestió dels menjadors educatius, però amb un sistema de priorització.En primer lloc, de manera prioritària gestionats per les associacions de mares i pares d'alumnat i associacions de famílies d'alumnat dels centres educatius, com a segona opció els ajuntaments i en tercer altres administracions.En cas que no gestioni l'AMPA/AFA dels centres educatius caldria garantir que en la comissió de menjador existeixin fórmules per al seguiment …
2 - Model de gestió - Presa de decisions i coordinació dels menjadors educatius
No és tan important qui gestiona, si no assegurar que les AMPA/AFA i les famílies estaran presents en la definició del projecte de menjador educatiu, en la comissió de menjador i en el seguiment del contracte. Cada model de menjador ha d'estar coordinat amb el projecte educatiu de centre, amb la mateixa línia d'actuació. Diferents models de menjador- però sempre inclòs en el projecte educatiu del centre.
3 - Model de gestió - Contractació del servei de menjadors educatius
Per a la contractació del servei de menjador educatiu cal tenir en compte el document sobre criteris per la contractació d'empreses per a la qualitat alimentària.Els contractes han de garantir obligatòriament les recomanacions de l'ASPCAT- ACSA, (Agència de Salut Pública de Catalunya- Agència Catalana de Seguretat Alimentària).Es important l'aplicació de l'espai del migdia a la Llei catalana de contractes de serveis. Així com la possibilitat d'establiment de convenis de col·laboració.Caldria ass…
4 - Projecte educatiu de l'espai migdia - El projecte i la relació amb el projecte educatiu de centre
El projecte de menjador ha d'estar incorporat al projecte educatiu de centre. Ha de tenir la mateixa mirada pedagògica pel que fa a la inclusió, la interculturalitat, la sobirania alimentària,.. i vinculació entre PEC/PGA/AU. És fonamental la participació de la comunitat educativa i de les famílies.Els objectius pedagògics del projecte educatiu de l'espai del migdia s'han d'adreçar a promoure el desenvolupament integral de l'infant. En aquest sentit, s'han de treballar els hàbits d'higiene, la s…
5 - Projecte educatiu de l'espai migdia - Coneixement i participació en el projecte
Cal potenciar el coneixement del Projecte educatiu de l'espai del migdia i la participació de les famílies, el professorat i l'alumnat en aquest projecte. Que no sigui un projecte que el prepara l'empresa contractada, s'aprova en consell escolar de centre totalment donat sense participació. És fonamental la incorporació en aquesta participació a tota la diversitat de famílies existent en el centre per garantir una mirada compartida, la diversitat cultural, ... que es pugui participar per exemple…
6 - Projecte educatiu de l'espai migdia - Les ràtios
Per establir les ràtios dels espais interlectius del migdia s'hauria d'estudiar la realitat de cada centre educatiu en particular, per adequar-les a les pròpies necessitats.De forma generalitzada, convindria establir les ràtios per cicles educatius, en aquest sentit per a l'adequada atenció dels infants es recomanen les ràtios següents:- Segon cicle d'educació infantilP3: 1-10P4-P5: 1-12- Cicle mitjà d'educació primària1-15- Cicle superior d'educació primària 1-20A aquestes ràtios òptimes s'haur…
7 - Projecte educatiu de l'espai migdia - Atenció a la diversitat
Es percep que en els espais interlectius del migdia no s'està acompanyant adequadament els infants, sobre tot en aquells centres amb ràtios més elevades.Tot i que l'Ajuntament de Barberà de Vallès des del curs 2016-2017, de forma voluntària, obre un pla d'ocupació que permet dotar a les escoles de monitoratge de suport a la diversitat, que cal veure si es podrà mantenir la continuïtat, se segueix considerant insuficient.En aquest sentit, es creu necessari que el Departament d'Educació s'impliqui…
8 - Projecte educatiu de l'espai migdia - Tipologia d'activitats
Les activitats de l'espai del migdia haurien d'alternar el joc lliure amb el dirigit des d'una perspectiva d'educació en el lleure i incloure espais de descans, de lectura i de relaxació.En la programació de les activitats s'haurà d'assegurar la inclusió i la interculturalitat, així com activitats relacionades amb l'educació alimentària.Cal potenciar la decisió dels infants, per aquesta raó l'oferta d'activitats ha de ser prou flexible, per tal que puguin escollir entre diferents opcions (més o …
9 - Projecte educatiu de l'espai migdia - Normes de convivència i respecte
En l'establiment de normes de convivència i respecte és important la mirada compartida de professorat i monitoratge i el treball de les normes conjuntament amb els infants.Caldria coordinar espais compartits per treballar temes d'assetjament, conflictes i atenció a la diversitat, això permetria fer detecció també dins de l'espai del migdia.
10 - Projecte educatiu de l'espai migdia - Promoció de l'autonomia, els hàbits i la decisió de l'infant
L'autonomia dels infants en els espais del migdia és un aspecte important a potenciar, així com la llibertat de decisió de les quantitats de l'àpat.Cal promoure l'autogestió per part de l'alumnat i promoure l'autonomia amb l'organització de diferents espais i la flexibilitat en la proposta d'activitats. 
Resultados por página:
10

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir